.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نماينده رشت: بي‌تدبيري مسئولان و تعطيلي كارخانجات در گيلان

نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي گفت: بي‌تدبيري مسئولان سبب تعطيلي كارخانه‌هاي گيلان شده است.

به گزارش شمال نیوز ، جبار كوچكي‌نژاد در گفتگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعيت كارخانه نساجي ايران پوپلين افزود: اين كارخانه نياز به هزار ميليارد تومان اعتبار دارد تا بتواند (روي پاي خود بايستد) به كار خود ادامه دهد.
وي ادامه داد: در دور دوم سفر رئيس جمهور به گيلان تلاش زيادي صورت گرفت كه كارخانه‌هاي فعلي استان حفظ شده و تعدادي واحدهاي صنعتي نيز به آنها افزوده شود.
نماينده مردم رشت در مجلس تصريح كرد: بعد از سفر دور دوم هيئت دولت، مجمع نمايندگان گيلان در مجلس به اتفاق استاندار، جلسه‌اي با وزير صنايع و معادن برگزار كردند، ولي گزارش‌هايي كه شخص وزير ارائه داد به هيچ وجه با واقعيت‌هاي موجود استان تطبيق نداشت.
كوچكي‌نژاد اضافه كرد: عدم راه‌اندازي صنايع جديد و تعطيلي كارخانه‌هاي فعلي، اعتراض‌هاي شديد نمايندگان را فراهم كرده است.
وي با اشاره به كارخانه‌هاي بزرگ و مشكل‌دار گيلان خاطرنشان كرد: كارخانه‌هاي فرش گيلان، پوشش، ايران الكتريك، فولاد، پارس خزر و ... از جمله صنايع مادر هستند كه هر كدام حدود يك هزار كارگر را در خود جاي داده‌اند.
نماينده مردم رشت در مجلس با انتقاد از وضعيت كارخانه بزرگ ايران پوپلين تصريح كرد: حدود دو هفته قبل اعلام كردند كه برق اين كارخانه قطع شده است كه با پيگيري‌هاي انجام شده، برق آن وصل و كارگران مشغول به كار شدند.
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: متاسفانه پس از تحقيقات به عمل آمده، مشخص شد دست‌هايي پنهان در پشت قضيه هستند كه مي‌خواهند اين كارخانه را به تعطيلي بكشانند، در حالي كه ايران پوپلين حدود 35 ميليارد تومان به بانك‌هاي عامل استان بدهكار است.
وي افزود: با توجه به اينكه 55 درصد سهام كارخانه ايران پوپلين متعلق به بانك‌هاست، عده‌اي در تلاش هستند كه با بيكار كردن بيش از 700 كارگر اين كارخانه به پول خود برسند.
كوچكي‌نژاد با اشاره به اينكه تعطيلي كارخانه‌هاي استان خطري جدي براي گيلان و كارگران است، تاكيد كرد: بيكاري كارگران غيرقابل توجيه است.
نماينده مردم رشت در مجلس با انتقاد از مديريت كارخانه ايران پوپلين گفت: در حال حاضر برق كارخانه مجدداً قطع شده و مديرعامل آن نيز ساكن خارج از استان است.
وي تصريح كرد: مجمع نمايندگان گيلان در مجلس به شدت از وضعيت كارخانه ايران پوپلين و كارگران آن نگران هستند و به مديريت كارخانه انتقاد دارند.
كوچكي‌نژاد اظهار داشت: چرا كارخانه‌اي كه بحران دارد، مديرعامل آن حاضر نيست از نزديك مسائل و مشكلات را بررسي كند.
وي مسئولان استان را موظف به پاسخگويي در قبال كارگران دانست و خاطرنشان كرد: هزاران كارگر به صورت مستقيم و غيرمستقيم از اين راه ارتزاق مي‌كنند و اينگونه برخوردها در حق كارگران استان، ناجوانمردانه است.
نماينده مردم رشت در مجلس با اشاره به آخرين وضعيت كارخانه ايران پوپلين گفت: در حال حاضر بيش از 200 مهندس و كارگر ايران پوپلين از كار خود اخراج شدند، در حالي كه اين افراد حتي حاضرند با درآمد اندك در كارخانه كار كنند.
كوچكي‌نژاد از مسئولان ارشد استان خواست تا به وضعيت كارگران كارخانه‌هاي گيلان به ويژه كارخانه ايران پوپلين توجه و رسيدگي كنند.
وي بي‌تدبيري وزارت صنايع و معادن، بانك ملي و مسئولان گيلان را سبب بروز مشكلات كارگري و تعطيلي كارخانه‌ها در استان اعلام كرد.
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس، آمار اعلام شده از طرف مسئولان گيلان در رابطه با بنگاه‌هاي زودبازده را غيرواقعي دانست و افزود: نمايندگان مردم گيلان در مجلس از نزديك از ديدگاه مردم باخبرند و از مسائل روز آگاه هستند.
كوچكي‌نژاد تصريح كرد: از طرف نمايندگان مردم استان در مجلس وضعيت بنگاه‌هاي زودبازده در گيلان به اطلاع وزير صنايع و معادن رسيده است.
وي گردشگري، صنعت و كشاورزي را سه ركن اصلي در توسعه گيلان دانست و اذعان داشت: برخلاف ديدگاه كساني كه مي‌گويند كشاورزي اشتغال ايجاد نمي‌كند، اين بخش مي‌تواند در ايجاد اشتغال نقش زيادي داشته باشد.
كوچكي‌نژاد افزود: صنعت گردشگري استان نيز از ظرفيت بسيار بالايي برخوردار است، ولي همانند صنعت به آن توجه نشده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.145 seconds.